torsdag 15. november 2012

Harry Potter og Blyanten

Da var det sannelig på tide med ett nytt blogginnlegg, og denne gangen var det illustrasjon som sto på programmet. Oppgaven var å lage en framside og en side fra boken med illustrasjoner til. Og som den selvutnevnte nerden jeg er, valgte jeg Harry Potter og Mysteriekammeret, som er den første boken på over 100 sider jeg leste helt selv. Men dette er ikke alt kjære lesere. Vi skulle nemlig også velge et valgfritt læreplanmål fra o store læreplan. Valget mitt falt da ved "Vurdere om idéer, skisser og tegninger egner seg for reproduskjon." Da jeg tenkte at det ville bli interessant med noen skisser og tegninger. (Desverre tror jeg nok de fleste av skissene absolutt ikke er egnet for reproduskjon.)
Med tanke på mine antatte tegneferdigheter ble jeg meget fornøyd med denne (etter min mening) ekstremt vellykkede Harry'n som framside på boka.

Siden inni boken ble også en personlig suksess,
  med tanke på at jeg aldri i mitt liv har tegnet en så fin basilisk som dette. Jeg valgte dette avsnittet fra boken       av ganske åpenbare grunner. Det er et av de mer spennende avsnittene og det gjorde det enklere å se for seg hvordan det utspiller seg.
Men til neste gang, kjære lesere. Ciao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar