onsdag 5. juni 2013

Kalender 2013

Denne gangen fikk vi en ganske krevende oppgave lagt foran oss. Vi skulle nemlig lage en kalender for hele året, med bilder vi selv hadde tatt. Med andre ord hadde Ninni store forventninger til en fortsatt lite erfaren gjeng.

Til å begynne med skulle vi lage en mal, hvor vi kunne sette inn dato, måned og ikke minst bildet vårt. Dette skulle vise seg å være mye lettere enn fryktet. Det var jo en funksjon på Photoshop som til og med gjorde det enkelt for meg å lage rette linjer.

Deretter bestemte jeg meg for hvilke bilder som passet best til hvilken måned, noe som ikke var bare bare. Så bestemte jeg meg for å font til tall og skrift-type og begynte og fylle ut med datoer og tall.

Og her er de månedene jeg er mest fornøyd med:

Dette er Juni-siden. Her tok jeg et fotografi jeg tok i fjorsommer på Havfrua.
Du ser kanskje også at tallene fra forrige måned er med, men i grått,
slik at man kan se at de datoene er fra forrige måned.

Siden med Mai. Her ser du at navnet på måneden er skrevet med fargenepå flagget vårt.
 Jeg har også merket helligdagene med rødt, da det er greit å vite når du har fri.
Bildet er forresten fra våren 2011 tatt fra hagen til mormor.

Her er kanskje et bilde du kjenner igjen. Nemlig linosnittet
som ble gitt til Kronprinsen da han kom til skolen i fjorhøst.































































Til neste gang kjære lesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar